maandag 16 december 2013

Op verzekeringen valt nog veel te besparen



Om de maandelijkse lasten verder te drukken heb ik mijn verzekeringen weer eens tegen het licht gehouden. Blijkt dat er toch nog flink bespaard kan worden.

Wij Nederlanders houden van zekerheden. Het liefst gaan we ons tegen alle gevaren verzekeren, maar door de crisis letten we beter op onze uitgaven. Als verzekeringsadviseur help ik mijn klanten bij het kiezen van de beste dekkingen tegen de scherpste prijs. Ik vond het weer eens tijd om ook eens kritisch te kijken naar mijn eigen verzekeringen. Een oude inlegvrije kapitaalverzekering heb ik afgekocht (hoera weer €175 extra) en de autoverzekering heb ik omgezet naar een WA/beperkt cascoverzekering, in plaats van een WA/casco verzekering. En op de zorgverzekering ga ik ook flink besparen. Ik stap over naar een andere verzekeraar. Dit geeft niet alleen een besparing op de basisverzekering, maar ook op de aanvullende verzekering.

Besparen op maandlasten is de meest effectieve manier om geld over te houden. In veel gevallen krijgt u hetzelfde product, maar dan tegen een lagere prijs. Onlangs zijn wij overgestapt naar een goedkopere energieleverancier. Volgens mijn berekening zal dit een besparing opleveren van ongeveer €150 per jaar. Ik probeer dus niet alleen de rentelasten van mijn hypotheek te drukken, maar ook op de overige vaste lasten probeer ik te besparen.

Samen inkopen verlaagt de kosten
Ik heb mij, net als ruim 358.000 andere Nederlanders, ingeschreven bij Sloopdecrisis.nl. Deze website gaat voor de deelnemers diensten scherp inkopen bij telecombedrijven, energiebedrijven en bij verzekeraars. Ik ben vooral benieuwd naar het voorstel gericht op verzekeringen. Er zal vermoedelijk een scherp voorstel komen, want op deze manier kunnen verzekeraars in één keer veel potentiële klanten bereiken. De besparing aan marketingkosten kunnen ze verwerken in een scherp voorstel.

3 opmerkingen:

  1. Ik zelf ben geen voorstander van "sloopdecrisis.nl", omdat ik het een beetje een vervelende manier van reclame maken vind, via een t.v. programma en de betrouwbaarheid van de aangesloten personen. Maar ach, echt kwaad kan het niet. Laat ieder zijn/haar voordeel ermee doen! Wel ben ik zelf over gestapt van ziektekostenverzekeraar en hou veel andere zaken goed in de gaten, of overstappen loont. T.v en internet valt op te verdienen, maar heb al zoveel ellende meegemaakt met overstappen, dat ik dit achterwege laat. Wel is het zo, dat hoe lager je maandlasten zijn, hoe minder afhankelijk je bent van instanties, werk, banken,.... en dat is me wel wat waard!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ben ook geen voorstander van ongebreideld bezuinigen via sites zoals deze. Kennen jullie EVOLTA nog? De voorganger van Oxxio, wat een rampenorganisatie was dat toen al. Je merkt het pas als je service nodig hebt en iemand aan de telefoon wilt hebben die je kan helpen met je probleem en dan merk je het verschil tussen vaak een studentje uit de randstad die je aan de lijn krijgt of een ingewijde helper die nu eens niet het standaard lijstje met vragen doorloopt of nog erger je naar een FAQ lijstje verwijst. Je 'winst' is dan al snel weg! Maar ja zoals de reactie van 17dec al zei is het geweldig om zo veel mogelijk onafhankelijk te zijn van instanties, werk en banken. Dat is mij ook veel waard!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Door dit soort inkoopcombinaties valt er veel geld te besparen. Eigenlijk vreemd dat er tot 2008 nauwelijks werd gezocht naar manieren om te besparen! Toen kwam het waarschijnlijk van de grote bult. Wij hebben gelukkig ons werk gehouden tot nu toe. Op zich hebben wij dus nog geen last gehad van de crisis, maar wij snijden ook in de vaste lasten.

    BeantwoordenVerwijderen